Obchodnik - hra pro ZX Spectrum
Hra pro ZX Spectrum, kterou jsme v rámci klukovského nadšení naprogramovali v BASICu přes jedno deštivé prázdninové léto (přesný datum už si nepamatuji) za použití jen Didaktiku M a kazeťáku.
Obrázek který je vidět v tomto článku i na začátku při zavádění hry je specifický svým vznikem. Vznikl technikou "milimetrový papír a POKE", což je neobyčejně pracný postup, při kterém si člověk promrskal binární čísla od 0-255. Z milimetrového papíru se odečítaly pixely podle začerněných políček, ty se zapsaly na papír jako dekadická čísla a pak při diktátu kamaráda zapisovaly jako řada POKE v BASICu. Prostě typická týmová práce. :) Druhý obrázek, který je ve hře samotné, již vznikal v ART Studiu klasicky tečkováním.
Hra funguje kvůli přímému použití některých ROM rutin pouze ve 48K BASICu, ale obsahuje i AY hudbu. Ta byla přidána později a je nepůvodní. Jedná se o hudbu od Fuxoftu, která se ale tematicky ke hře velmi hodí svým šuměním moře. :)
Ve hře bylo využito veškeré naše tehdejší knowhow, včetně některých postupů k zabránění breaknutí hry nebo jen načtení zdrojového kódu samotné hry. Tyto jsem ale při konverzi odstranil (nebo spíš již nebyl schopen zreprodukovat :) ).
A nakonec to nejdůležitější - TAP archiv, který jsem konečně po letech vyrobil vydobitím z D40 disket postupy popsanými v předchozích článcích.
Příjemnou zábavu.
PS: Osobně mám pocit, že generátor náhodných čísel, který je ve hře hojně využíván má v emulátoru FUSE trochu jiné rozložení pravděpodobnosti než na původním Didaktiku.. ale nic to hře neubírá na hratelnosti.
Nedá se to dostat na World of Spectrum?
http://www.worldofspectrum.org/
Petr - 10.10.2010 13:48
Az tak vysoko jsem nikdy nepomyslel. :)covex - 15.10.2010 15:46