01.06.2005 10:24

Ženy za nakupování nemohou

Je všeobecně známo, že ženy mají sklon více nakupovat - zvláště pak oblečení (mezi které počítám i boty). Jako nezávislý badatel jsem se ale rozhodl toto všeobecné povědomí podrobit nezaujatému zkoumání, jehož závěry hodlám nyní předložit.



V povedené taškařici Caveman se ženská vlastnost dnes zvaná nakupování odvozuje od pravěké ženské role sběračky (nemá nic společného z naběračkou na polévku). Došel jsem k závěru, že situace je ale přeci jen složitější. Role sběračky se totiž na nákup oblečení dá jen těžko napasovat, narozdíl od nákupů potravin. Ač přístup k celkovému stylu sběru (nákupu) je v obou případech stejný, motivace je jiná.

Hlavní příčina neutachajícího shonu po novém oblečení je zakopána především v ročních cyklech a v (teď to přijde!) zapomínání. Ženy mají totiž fantastickou vlastnost zcela zapomenout co se v jejich šatníku nachází za oblečení pro dané roční období z loňského roku. Zatímco muž, když se udělá na jaře teplo, jde do skříně a kouká co by tam vytáhl s krátkým rukávem a potěšen nalézá a radostně znovuobjevuje trička, košile a krátké kalhoty z loňského roku s úlevou, že ještě letost odpadne to úmorné nakupování, žena z větší části zapomene, co, a že vůbec něco, se v šatníku nacházelo loni (a je tam stále) a běží obhlédnout co by se to dalo sehnat nového.

Z daného závěru je zřejmé, že ženy za nákupy oblečení nemohou a je jim téměř fyziologicky (zde prosím nenarážím na změnu rozměrnů) znemožněno využívat starší oblečení.

V této souvislosti vám  vřele nedoporučuji se pokoušet jim připomenout, že loni měli velmi hezkou halenku - dostane se vám totiž velmi zaražené odpovědi, že nic takového přece neměla, v lepším případě, že je to oprané, nebo že se to rozpadlo. Zvláštní na tom je, že jste to ještě ráno viděli ve skříni na ramínku...

Na obranu žen, je ale na tomto místě třeba podotknout dvě věci.
1. výrobci ženského oblečení a obutí této vlastnosti značně vy-zneužívají a to tak, že veškeré ženské oblečení je neuvěřitelně drahé, ale přitom značně vetché (prostě víc než 3 měsíce často opravu nevydrží).
2. že muži mají naprosto stejný problém, ale v jiném oboru. Například co se šroubečků týče. Je totiž mnohem příjemnější jít koupit nových 5 šroubků (potřebujeme jeden) do železářství, kde si prohlédneme nový typ vrtačky a koukneme jak se zdokonalila kosa, než se přehrabovat pixlou se šrotem. K přehrabování pixly s hřebíky se uchylujeme pouze v případě, že železářství z nějkého důvodu není dostupné, což v době Obi, Baumaxů a Hornbachů není moc často.


Email comment