14.05.2005 19:23
Proč si nepůjčovat auto v alimexu
V rámci služební cesty jsme se rozhodli půjčit vůz u "nejlevnější" autopůjčovny v ČR, a to byla asi chyba. Vhledem k tomu, že se jednalo o služební cestu, o cenu zdaleka nešlo, chtěli jsme ale podpořit českou firmu Alimex. Firma, která má minimálně všude po Praze rozestavěná olepená reklamní vozidla, vám starosti svým přístupem rozhodně neubere.Na webových stránkách půjčovny si můžete elektronicky rezervovat vůz, čehož jsme se rozhodli využít. Dne 26.4. jsem tedy auto rezervoval - po několika peripetiích s mizerně zkonstruovaným formulářem, kde cenu za to co si objednáváte vidíte až po odklepnutí - tzn. naklikáte všechno možné i nemožné. Kliknete na spočitat cenu, když vám to nevyhovuje, musíte zpět - a ejhle, všechno znova.
Tedy v útery 26.4. jsem vyplnil formulář a dostal informační mail:
"Děkujeme Vám za provedení rezervace. Překontrolujte si, prosím, níže uvedené údaje.
V případě nejasností nás neváhejte kontaktovat na tel. č. +420 233 350 001 nebo na e-mail alimexcr@alimexcr.cz.
Vaše vozidlo bude zarezervováno po zpětném potvrzení naším rezervačním oddělením na uvedený email. Případně budete kontaktován na uvedeném telefonním čísle.
blabla...."
Následující týden se ale nedělo nic. Tzn. první první telefonická urgence 2.5. "Ano, kolegyně na tom pracuje a pošle vám potvrzení ještě jednou." Nesmysl, nikdy žádné neposlali. Potvrzení přišlo. Ovšem na úplně jiný vůz než jsem si objednal. Místo Octavie 1.6 přišlo potvrzení na Fabii Junior v kategorii Easy Rent. Následovala druhá telefonická urgence. Po ní přišlo druhé potvrzení rezervace - tentokráte na správný vůz Octavia 1.6 Classic. Při tomto telefonátu jsem se neopoměl zeptat, jak bude formálně probíhat předání vozu a jak se složí záloha a zaplatí půjčovné. Operátorka sama mne o tom neinformovala, v potvrzení nic nebylo. Přiobjednal jsem sproštění spoluúčasti při nehodě, sproštění spoluúčasti při odcizení nejde u první výpůjčky objednat, kolik to činí se však nikde nedozvíte.
Už objednací kolečko je tedy typickou ukázkou čecháčkovství - alimex se sice deklaruje jako nejlevnější, když se ovšem podíváte na detaily toho, co za nejlevnější cenu nabízí, zjistíte, že za tuhle cenu auto v podstatě nepůjčíte, protože minimálně musíte zaplatit ještě umytí. Ač mají webový formulář, pokud si tam nezavoláte sami, je to k ničemu.
První korunu tomu ovšem nasadilo přistavení vozu - které sice proběhlo na čas, ale zapůjčený vůz byl celý polepený reklamou na alimex. Když jsem se nad tím podivoval, přistavovatel mi sdělil, že mám být rád, že ty polepená auta nikdo nekrade. O tomto argumentu by se dalo s úspěchem polemizovat. Na moje dotazy ohledně navrácení vozu a realizaci přiobjednaného servisu, krčil maník jen rameny s tím, že on nic neví, neboť je pouze externí dodavatel.
Nedalo mi to a kvůli polepu jsem zavolal na infolinku, abych se zeptal zda to je normální: "Ano, u kategorie Easy Rent jsou všechna vozidla polepena. Operátorka vás o tom asi zapomněla informovat. Bez polepu, to je zcela jiná cenová kategorie." To znamená, že jsem jel na reprezentativní služební cestu s vozem, který vypadal jako kanárek - s reklamou na cizí firmu.
O tom, že na voze je reklamní polep, jsem nakonec našel zmínku ve wordovském dokumentu přiloženému k potvrzení rezervace, kde je napsáno malým písmem "rekl.polep". Tzn. že za již v celku obstojnou normální cenu - s přiobjednanými servisy, pojištěním atd. - stále ještě nedostanete normální auto a na webu alimexu o tom není zřejmě ani zmínka - minimálně při objednávání na ni nenarazíte.
Co se přistaveného vozu týče byla to nejobyčejnější Octavia 1.6, která neměla ani centrální zamykání, což v dnešní době, a zvláště u Octavie, kde se jak nádrž tak kufr musí odemykat stejným klíčem jako je do zapalování, dost obtěžuje. Snad měla aspoň ABS. Technický stav dobrý, najeto nějakých 30000. Po pár kilometrech jsme ovšem zjistili, že jsou naprosto podhuštěná kola, pravé zadní bylo na méně než polovině nominální hodnoty - tedy "předstartovní" příprava vozu žádná.
V dokladech, které mi k autu byly předány jsem našel smlouvu předchozího nájemce.
Zkušenosti s přiobjednaným servisem, jsme naštěstí nemuseli udělat žádné. Po tom, co se stalo při vracení vozu, očekávám, že by přistavení náhradního vozu, přes půl Evropy asi vůbec neproběhlo hladce.
Při vracení vozu, jsem po 17h volal do alimexu, zda můžu přijet vůz vrátit (na webu je otvírací doba do 17h). Bylo mi řečeno, že pracovní doba je do 18h a je to tedy možné. Protože jsem musel auto ještě umýt a natankovat, přijel jsem k alimexu v 18h. Obsluhující personál mi zamkl před nosem a šel si do kanceláře hrát s papouškem. Po tom co jsem chvilku postával přededveřmi si mne všiml a vyšel ven. Na otázku "Co pro vás mohu udělat?" jsem odpověděl, že bych rád vrátil vůz. "Ano to je možné, ale s přirážkou, už je po pracovní době." Protože jsem měl auto vrátit až další den, otočil jsem se na podpatku a odjel.
Poslední dějství šarády zvané alimex nastalo samozřejmě při druhém pokusu o vracení vozu. Zcela bez skrupulí nám naúčtovali čelní sklo - zřejmě proto, že jsme měli plné pojištění, nechci vědět kolik by se platila na skle spoluúčast. Krom toho, že jsem na skle žádné poškození nepozoroval, je takovéto poškození věc, kterou na 2500km evropských dálnicích těžko ovlivníte, takže se připravte na další platbu, se kterou nemůžete ale vůbec nic dělat. Dále mi bylo vyčteno, že jsem vůz přivezl mokrý - což je ovšem skutečně s podivem, když chvíli předtím pršelo, navíc auto bylo z myčky navoskované, takže se na něm udělali ukázkové kapky jak z reklamy na šampón. Podle přebírajícího bylo vozidlo navíc zaprášené, ani lístek z myčky ho nepřesvědčil, že víc se skutečně udělat nedalo. Ač všude alimex píše že má klient dodat umyté auto (nikoli čisté když už by jsme měli slovíčkařit), nedočtete se tam, že musíte umýt a vyluxovat též interiér. (Našel jsem to nakonec ve výpůjčním řádu.) Přebírající mi velkoryse nabídl, že vzhledem k tomu, že jsem měl vůz přivézt až na desátou a mám ještě trochu času, mohu ho zajet vyluxovat, nebo zaplatím 100Kč za čištění interiéru. Vskutku jsem již neměl chuť se s ním dohadovat, nechal jsem si naúčtovat 100Kč a poté co mi vrátili tučnou zálohu za auto, jsem já jim vrátil dvě propálené pojistky 25A (Jednu jsme museli koupit a vyměnit my (ve voze už nebyla), druhou jsem našel v kapse dveří zřejmě od předchozího nájemce - auto mělo evidentně problémy s okruhem topení a ventilace.) a odešel. Do alimexu už víckráte nevejdu. Službu, kde na vás za každým rohem číhá persekuce, o které nemáte ani zdání, nemám za potřebí.
Tohle je přesně typ služeb a osírání zákazníka, který mě dokáže velmi naštvat. Půjčoval jsem si v zahraničí auto, zpravidla nižší kategorie, již vícekráte a nikde jsem takový přístup nepotkal. Proto příště zvolíme někoho, kdo si nehraje na nejlevnějšího, ale skutečně si auto půjčíte, vrátíte a o nic se nemusíte starat.
Takové jsou tedy mé zkušenosti s alimexem...
Já mel zkušenosti vynikající a půjčoval jsem u Alimexu opakovaně. Naopak nám, pokud neměli, leckdy dali auto vyšší kategorie, než jsme objednali, za cenu nižší. A přebírající se píše s měkkým i.
Petr - 16.06.2011 00:23
Diky, chybu jsem opravil. Samozrejme zkusenosti muze mit kazdy jine. Tento clanek je z roku 2005, mohlo se ledacos zmenit a vzdy se jedna o chovani konkretnich lidi na konkretni pobocce. To ze pokud nemaji objednany vuz, vam daji vyssi kategorii za stejnou cenu je ve vsech pujcovnach, ktere jsem kdy navstivil standard.covex - 18.06.2011 13:26